Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah Tuhan seru sekalian alam. Selawat serta salam buat Nabi Junjungan Muhammad S.A.W., juga kepada ahli keluarga Baginda, Sahabat-Sahabat Baginda dan juga sesiapa sahaja yang mengikuti Sunnah Baginda S.A.W.

Friday, December 24, 2010

Syabas! Maher Zain...

Maher Zain kelahiran Lubnan, siapa yang tidak kenal terutamanya para peminat lagu atau nasyid Islami. Nama beliau kini sudah tersebar ke seluruh dunia dengan dendangan lagunya yang tengah hit iaitu 'InsyaAllah'.

Kemerduan suara beliau memang tiada tandingan dengan irama lagunya yang agak terkini dan mengasyikkan, begitulah komen-komen dari kebanyakan anak-anak muda yang meminatinya. Tidak kurang juga orang dewasa, kanak-kanak maupun golongan tua. Liriknya yang agak mudah dan dicampur dengan bahasa Arab memang sungguh unik dan mengasyikkan.

Diharap dengan adanya lagu-lagu alternatif sebegini yang mendekatkan manusia dengan Allah SWT (makhluk dengan Rabb yang Menciptakan) golongan yang tersasar dan jauh dari ajaran agama Islam dapat kembali semula dan bermuhasabah diri dengan lagu dan liriknya yang amat sesuai untuk semua golongan dan keadaan.

Syabas Maher Zain.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment