Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah Tuhan seru sekalian alam. Selawat serta salam buat Nabi Junjungan Muhammad S.A.W., juga kepada ahli keluarga Baginda, Sahabat-Sahabat Baginda dan juga sesiapa sahaja yang mengikuti Sunnah Baginda S.A.W.

Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah 1432H

Selamat menyambut Tahun Baru Islam bersempena sambutan Maal Hijrah pada 1hb Muharram 1432 Hijriyyah iaitu bersamaan dengan 7hb Disember 2010 Tahun Masihi.

Seperti mana tahun-tahun sebelumnya, marilah kita sama memasang niat dan berazam untuk meningkatkan taqwa, iman serta amal ibadah kita seperti yang diperintahkan oleh Allah SWT dengan cara mengikuti Sunnah Baginda Nabi Muhammad SAW.

                                   وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ

Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu.  Surah Az-Zariyat Ayat 56.

Mudah-mudahan juga segala dosa yang terdahulu diampunkan oleh Allah SWT dan segala amal ibadah dan baik kita diterima oleh Allah SWT. Mudah-mudahan juga hijrah kita kali ini hijrah yang dari buruk kepada baik, dari yang baik kepada yang lebih baik lagi. InsyaAllah.

Salam Maal Hijrah 1432H.

No comments:

Post a Comment